BLDC bridge 24V, 10A - kde koupit?

Ondřej Staněk ostan89 na gmail.com
Neděle Září 23 19:36:45 CEST 2012

Pánové, děkuji za vaše rakce.

Viz níže:

On 23.9.2012 15:48, Jaroslav Buchta wrote:
> Jsou spravne zajisteny prodlevy mezi sepnutim horniho a dolniho
> tranzistoru a hlavne, aby nemohly sepnout oba najednou? Ja bych
> proveril software, taky jestli po resetu netece skrz optrony nejaky
> proud z pull-UP rezistoru.
Ano, prodlevy jsou dostatečné, to proto že jsem si to zjednodušil a
nepoužívám "Active Freewheeling", tzn. PWM signál jde vždy jen na jeden
z horních FETů, k němu se otevře nějaký jiný odpovídající spodní FET. Ty
spodní FETy jsou otevřeny po celou dobu než se změní fáze - rotor motoru
se pootočí a já dostanu novou pozici z Hallových senzorů - upravím
generování PWM podle tabulky, viz dokument níže:

http://umornik.ostan.cz/bldc_hub_motor_control.pdf
(tabulka na straně 4)

V tabulce je vždy otevření horního a spodního fetu proloženo stavem, kdy
jsou oba FETy zavřeny. Tento stav trvá poměrně dlouho - než se otočí
motor do další fáze.

Teď mě napadá, jestli třeba tomu gate driveru nevadí že má držet spodní
FET otevřený po relativně dlouhou dobu, než se motor pootočí do další
fáze? Nemůže být tohle příčina shoření gate driverů? Koukal jsem na jiné
sw implementace, ale i tam mají spodní gate otevřený po celou dobu.
Možná ale předpokládají jiné zapojení, a naše zapojení takové zacházení
neumožňuje?

Nemáme žádnou hardwarovou ochranu proti sepnutí dolního a horního
tranzistoru naráz, spoléháme na software. Ten jsem testoval důkladně
ještě před připojením samotného můstku a vše se zdá být v pořádku. Tomu,
že nespínáme horní a dolní FET naráz nasvědčuje i fakt že nehoří FETy,
ale odchází gate drivery..

On 23.9.2012 17:23, Petr Simek wrote:
> Jestli shori jen budice a ne tranzistory tak to je divny protoze maji
> spousty ochran. Nepronika Vam tam nejak 24V z napajeci vetve motoru do
> 15V napajeci vetve budicu ? Asi by bylo dobre prohlednout to osciloskopem
> jestli to nejak nekmita. Overit zda ty budici odpory maji opravu tech 33R
> a ne min aby se nepretezovaly vnitrni tranzistory.
To mě napadlo ze začátku testování, že tomu možná nedělá dobře těch 24V,
a proto nyní i motory napájím ze stejného zdroje jako budiče, obojí 15V.
Budící odpory jsou v pořádku, to jsem měřil.
Tak snad jestli není něco principálně špatně v metodě jak BLDC motory
řídím (jak jsem popsal výše). Je Active freewheeling nutný pro řízení
BLDC, nebo je to jen featura která zefektivňuje provoz BLDC motoru?

Děkuji,

Ondřej Staněk