<html>
  <head>
    <meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
      http-equiv="Content-Type">
  </head>
  <body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
    <div class="moz-cite-prefix">Pánové, děkuji za vaše rakce. <br>
      <br>
      Viz níže:<br>
      <br>
      On 23.9.2012 15:48, Jaroslav Buchta wrote:<br>
    </div>
    <blockquote cite="mid:505F1347.5030402@hascomp.cz" type="cite">
      <meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
        http-equiv="Content-Type">
      <div class="moz-cite-prefix">Jsou spravne zajisteny prodlevy mezi
        sepnutim horniho a dolniho tranzistoru a hlavne, aby nemohly
        sepnout oba najednou? Ja bych proveril software, taky jestli po
        resetu netece skrz optrony nejaky proud z pull-UP rezistoru. <br>
      </div>
    </blockquote>
    Ano, prodlevy jsou dostatečné, to proto že jsem si to zjednodušil a
    nepoužívám "Active Freewheeling", tzn. PWM signál jde vždy jen na
    jeden z horních FETů, k němu se otevře nějaký jiný odpovídající
    spodní FET. Ty spodní FETy jsou otevřeny po celou dobu než se změní
    fáze - rotor motoru se pootočí a já dostanu novou pozici z Hallových
    senzorů - upravím generování PWM podle tabulky, viz dokument níže:<br>
    <br>
    <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://umornik.ostan.cz/bldc_hub_motor_control.pdf">http://umornik.ostan.cz/bldc_hub_motor_control.pdf</a><br>
    (tabulka na straně 4)<br>
    <br>
    V tabulce je vždy otevření horního a spodního fetu proloženo stavem,
    kdy jsou oba FETy zavřeny. Tento stav trvá poměrně dlouho - než se
    otočí motor do další fáze.<br>
    <br>
    Teď mě napadá, jestli třeba tomu gate driveru nevadí že má držet
    spodní FET otevřený po relativně dlouhou dobu, než se motor pootočí
    do další fáze? Nemůže být tohle příčina shoření gate driverů? Koukal
    jsem na jiné sw implementace, ale i tam mají spodní gate otevřený po
    celou dobu. Možná ale předpokládají jiné zapojení, a naše zapojení
    takové zacházení neumožňuje?<br>
    <br>
    Nemáme žádnou hardwarovou ochranu proti sepnutí dolního a horního
    tranzistoru naráz, spoléháme na software. Ten jsem testoval důkladně
    ještě před připojením samotného můstku a vše se zdá být v pořádku.
    Tomu, že nespínáme horní a dolní FET naráz nasvědčuje i fakt že
    nehoří FETy, ale odchází gate drivery..<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">On 23.9.2012 17:23, Petr Simek wrote:<br>
    </div>
    <blockquote cite="mid:Pine.WNT.4.64.1209231714270.2328@oleum"
      type="cite">Jestli shori jen budice a ne tranzistory tak to je
      divny protoze maji <br>
      spousty ochran. Nepronika Vam tam nejak 24V z napajeci vetve
      motoru do <br>
      15V napajeci vetve budicu ? Asi by bylo dobre prohlednout to
      osciloskopem <br>
      jestli to nejak nekmita. Overit zda ty budici odpory maji opravu
      tech 33R <br>
      a ne min aby se nepretezovaly vnitrni tranzistory.
    </blockquote>
    To mě napadlo ze začátku testování, že tomu možná nedělá dobře těch
    24V, a proto nyní i motory napájím ze stejného zdroje jako budiče,
    obojí 15V. Budící odpory jsou v pořádku, to jsem měřil.<br>
    Tak snad jestli není něco principálně špatně v metodě jak BLDC
    motory řídím (jak jsem popsal výše). Je Active freewheeling nutný
    pro řízení BLDC, nebo je to jen featura která zefektivňuje provoz
    BLDC motoru?<br>
    <br>
    Děkuji,<br>
    <br>
    Ondřej Staněk<br>
    <br>
    <br>
    <br>
    <br>
  </body>
</html>