Opleteni koaxialu...

Středa Září 19 21:38:29 CEST 2012

Otázka je, proč to pájet? Když jsem kupoval koax k anténě, taky jsem se
divil, když mi to prodavač vysvětloval. Prý měděné opletení není na
střechu vhodné, že se po čase na kabelu nadělají boule. Už si
nepapatuju, jestli to mělo být při oxidaci mědi, nebo teplotníma
dilatacema? V každém případě letovat opletení třeba na F konektor je
blbost a pro našroubování na stínění je důležité co ve vlhku ty dva kovy
udělají mezi sebou. Tak jsem si řek že ty konektory asi s tím hliníkem
počítají, podle doporučení jsem tam namotal samovulkanizační pásku a
neřeším to.

A že se za první republiky dělalo z mědi? Však dneska taky tam kde je to
potřeba (dráty ve svorkách). Koukněte na tlusté silové kabely, tam jsou
koncovky lisované na Al vodiče a je to spolehlivé. Kdyby za 1. republiky
znali lisovací technologie, jistě by ten hliník používali taky.
Anděl