Re: Hádanka nebo malé zamyšlení s motorovo/dynamovou tématikou na pátek

Tomáš Hamouz hamouz na alsoft.cz
Pátek Září 14 09:29:16 CEST 2012

Zkusil jsem si nakreslit derivační dynamo a vychází mi c), nebude nic
generovat.

Kotva generuje napětí obrácené polarity, které ho odbuzuje.
A nezáleží na prvotní polaritě.

U sériového mi naopak vychází že se MUSÍ otáčet v opačném směru než
v motorovém režimu, aby fungovalo jako generátor. Tzn. pro sériové
platí také c), jen smysl otáčení při počátečních podmínkách je opačný
než u derivačního.

Tomáš