Test svietidiel

Pátek Září 7 16:12:55 CEST 2012

Ono je otázka kvality těchto testů. Třeba náš mladý si přímo z Číny
nechal poslat LED žárovky (byly hodně levné) a zjistil že dost
nepříjemně blikají na 100Hz. No už jich má polovinu, nevydržely ani půl
roku :-( Zjišťuje někdo v testu, jestli žárovka svítí kontinuálně? Podle
mě (nemusí to platit úplně) u LED žárovek, které odejdou po pár
zapnutích, se výrobce neobtěžoval s nějakým filtračním kondem a impulz
při zapnutí přes předřadný kondenzátor jde rovnou do ledek. Těch LED
žárovek co nesnesou časté rozsvěcení, se v těch testech snad taky pár
objevilo. Zběžně jsem prošel ty starší testy (tu volně přístupnou část).
Prý se z úsporek neuvolňují škodlivé látky - no to záleží na metodě
testování. Když jí zavřete do kouličky, jako to spousta lidí udělá, za
rok je plast zdegradovaný že se rozsýpá. Kdyby na tohle aspoň
upozornili. Myslím si že tyhle testy nedělá někdo, kdo úplně ví po čem
má jít. Ale možná jim křivdím, že se úsporka nemá zavírat do kouličky,
je třeba v návodu. Já mám doma taky jednu v předsíni a taky v kouličce.
Svítí se tam celé večery. První vydržela 10 let, plast na patici byl
zhnědlý, zkřehlý. Druhá týden a třetí je tam už 4 roky a funguje :-)
Anděl