Obvod pro nabijeni jednoho LiION/LiPOL clanku

Jirka zaloha na volny.cz
Středa Září 5 00:52:38 CEST 2012

Jde o MCP73833 resp. MCP73834, má je např. Farnell nebo TME za velmi
rozumné ceny.

V podstatě jde o odpojovač nabíjení při dosažení 4,2V + další ochranné
funkce (teplota aj.). Snad funguje i jako proudový zdroj, tedy regulátor
(datasheet jsem doslova v mžiku prolétl), ale nečekejte zázraky vzhledem
k pidipouzdru a nutnosti rozptýlit ztrátový výkon na regulačním
transistoru při nabíjecím proudu až 1A...

Obvod po odpojení nabíječe bere z článku typicky 5,5 uA nebo méně v
závislosti na režimu, takže by mohl zůstat trvale připojený (2200 mAh
LiION by se teoreticky vybila za 45,6 roku ;-) ). Pokud to tedy nebude
vadit řídící logice, to jsem nestudoval...

Píšu to sem kvůli tomu, že tohle téma se tu probíralo mnohokrát a
uvedený obvod onen problém řeší velmi elegantně.

I Microchip se občas pochlapí a nedělá jen ty nešťastný procesory ;-)

---
Jirka