OT: Re: FOTO: nazor na sedy filtr Hama

Marek Peca marek na duch.cz
Středa Říjen 31 14:22:37 CET 2012

Pridam se:

> Mam par filtru z DX a nevahal bych ho tam koupit:
> http://dx.com/p/neutral-density-nd2-camera-lens-filter-67mm-23322
> za sedm a pul americkejch bude stejne dobrej jako ta Hama

Pouzival jsem pri optickych pokusech kruhovy polarizacni filtr od
nejcinstejsiho Cinana z eBaye, 80Kc vcetne postovneho. Sel dokonce
(vratne) rozebrat na ty dve soucasti, ctvrtvlnnou desticku a linearni
polarizak.

Fungoval. V opticke laboratori, vybavene asi tak za miliardu, jsem videl
podobny filtr Hama -- tak jsem se ptal, jaky je v tech filtrech asi
rozdil. Merili jsme pokusne u obou spektralni pruchodnost a byla prakticky
shodna (pro viditelny rozsah zadne zajimave rozdily). Pan vedec mi rekl,
ze prej ti Cinani vetsinou udelaji v teto oblasti filtru apod. vyrobek
opticky kvalitni, akorat treba tolik nevydrzi.

Tolik nazor a zkusenost s jinym (ale slozitejsim) filtrem.

Zdravi Marek P.