[OT] Doporuceni kompresoru

Ales Prochaska prochaska na alsoft.cz
Středa Říjen 31 10:14:29 CET 2012

Kdyby hystereze byla malá, tak by motor sepnul třeba při 7.8 barech a
hned zase vypnul při 8, aby udržel tlak ve vzdušníku. Tomu se ale
výrobci snaží zabránit, kromě elektrických důvodů tím ještě výrazně
klesá celková účinnost. Při vypnutí motoru se kompresor odtlakuje (to
je to zasyčení, když se kompresor zastaví), aby nepůsobil na píst tlak
a motor se mohl vůbec rozběhnout. Chvíli zase trvá, než se natlakuje
mrtvý prostor a hned aby se zase vypínalo. Proto se dělá větší
hystereze a pokud je potřeba konstantní tlak, odebírá se přes
redukčák. Ten může být u spotřebiče (takhle se připojují třeba
obráběcí stroje) nebo na kompresoru. U lepších kompresorů je už v
ceně.

Ales Prochaska