MCP430 launchpad, prvni hratky a prvni otazky :)

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Úterý Říjen 30 21:30:39 CET 2012

Zdravim,

konecne jsem pripojil MCP430 Launchapd a zacal jsem si hrat. S blikajici LED
na P1.0, jak jinak.

Nainstaloval jsem studio od TI, pripojil launchpad, vytvoril prvni projekt
(step-by-step podle http://embedded-lab.com/blog/?p=4114&mid=5508),
naincludoval spravny procesor (mam tam M430G2553), prelozil - a zacal se
mirne vztekat.

Priznam se, ze nemam rad debuggery. Ladeni u PIC obvykle delam tak, ze si
sledovanou hodnotu nekde necim vyblikam, poslu na LCD nebo na seriovou
linku, osciloskopem (a nyni uz i logickym analyzerem) ocmucham, co mi z toho
kde tece, upravim kod, prelozim, naflashuju do procesoru a jede se znova.
Debugger pouziju, az kdyz mi tohle mereni a ocmuchavani vystupu zacne
selhavat (coz je zridkakdy).

V CCS od TI mi to nejak drhne. Abych dostal program do MCU, musim pres
debugger (nebo jsem neco nepochopil) a az v nem si pustim "free run" a muzu
koukat, jak mi to krasne (ne)beha ve skutecnem procesoru. Trochu moc
kliknuti.

OK, to je otazka zvyku a pochopeni stylu prace, na to snad nejak prijdu ci
se doctu.

Tak jsem si prelozil blikani LED a zkousim zkracovat smycku, abych vedel,
jak vysoko se dostanu pri prostem cviceni s pinem. A ejhle, i kdyz v cyklu
nemam nic jineho, nez P1OUT = ~P1OUT;, tak se na vystupu domerim cca
98kHz... To mi pripada na tenhle procesor kapku malo, nebo ne?

Takze - pisete nekdo v CCS od TI? Co delam blbe s debugovanim, propadne jak
vyradit debugger a postupovat stylem "napsat kod -> build -> flash"? Nebo
fakt cele studio zahodit, stahnout GCC, nejaky command line flasher a nejak
to spasovat dohromady?

A druha vec tedy je, kde nebo jak v CCS nastavim hodiny procesoru? Tohle
"studio" je mi zatim takove neprilis sympaticke a nesrozumitelne, takze je
evidentni, ze delam neco spatne, 430 zjevne nejede na plny vykon a
predpokladam, ze bych to mohl zmenit nekde v nejake kofiguraci projektu, ale
at hledam, jak hledam, nedari se.

Nakopnete mne nekdo, prosim? Jsem si chtel dneska spis hrat a ne se
vztekat...

Diky.

Pavel Kutina