bateria -20st az 40st

Pondělí Říjen 29 18:16:25 CET 2012

Pro mě zajímavá informace, že NiCd takhle dlouho vydrží. Čekal bych
problémy se zkraty v článcích, prorůstání krystalů separátorem. Asi se
to v té době ještě dělalo poctivě, sice s menší kapacitou, ale s
dostatečně tlustým separátorem. Viděl jsem v jednom zařízení tužkové
NiCd po pár letech provozu taky s nepravidelným dobíjením (solár) a byly
vyteklé a bez kapacity. Ostatně jak je to se zákazem NiCd baterek? Mám
dojem že to už pár let platí, ale v nových akušroubovákách jsem je taky
viděl. Pokud chcete baterku která vydrží, chcete jí optimálně (bez
přebíjení) dobíjet jen omezením napětí, nevadí jí na životnost teploty
do 50 st.C ani delší doba ve vybitém stavu, pak snad jedině kapsové NiCd.
Zkuste si proklikat co dělá Saft
http://www.saftbatteries.com/Technologies_Nickel_NiCd_293/Default.aspx
Pro vás by byly optimální tyhle baterky
http://www.saftbatteries.com/doc/Documents/telecom/Cube790/Tel.X_cz_0109.01c0c10e-9ccc-4eb9-92cb-1a0389973a1a.pdf
mají účinnou rekombinaci a není potřeba dolívat vodu. Jenže kapacita je
od 72Ah - pro vás zbytečně moc.
Tahle řada se dělá už od 8Ah
http://www.saftbatteries.com/doc/Documents/stationary/Cube782/com_Uptimax%20NG_SV_en_0612_BD_protected.0a5af65f-90dd-44a2-8986-7d2dadd6f29d.pdf

mají taky snížené nároky na údržbu. Ale tam kde je dolívání potřeba, dá
se k tomu obvykle koupit centrální dolívání. Jen nevím, jak je to když v
těch hadičkách voda zamrzne. Musel bych se zeptat.
Anděl