bateria -20st az 40st

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Pondělí Říjen 29 17:17:02 CET 2012

Zkusenost z praxe z  provozu maleho bodu WIFI napajeneho jen a pouze z
fotovoltaiky....
  Je sice pripraven projekt s dalsi technologii a s podporou agregatu,
ktery se obcas nastartuje a dobije accu, ale zatim nerealizovano.

Odber zarizeni kolisa mezi 1,2-1,5W, s 50W panelem a accu 62Ah to uz v
pohode prezije zimu a dobu, kdy 14 dni nesviti slunicko.
Gelovky se neosvedcily, vadi jim horko. Staci 14 dni vedro ( ve skrini
je ve dne  i 45-50 stupnu ) a je po nich. Naproti tomu  v mraze funguji
dobre.
Momentalne je na miste paralelne i kysela ( nalevna) 12V a ta horka
prezila bez ujmy. Co je treba dolyt elektrolyt cca 1x do roka.

Pro vase ucely a mensi odber by se hodily NiCD4000 - sveho casu urcene
pro radiostanici RF-10. Par jsem jich ziskal vcetne originalnich pouzder
a mam s nimi velmi dobre zkusenosti.
2ks techto clanku jsou uz cca 7 let v jedne "lucernicce" na hrbitove a
stale funguji vytecne.
15 let stare clanky funguji vyborne a maji stale 3,5Ah, samovybijeni cca
50 procent za 3 mesice.
Puvodni jsou ceske vyroby, v dalsich akumulatorech, ktere jsem zakoupil
na burze jsou uz ale  osazeny  tyto clanky :
http://www.repasebaterii.cz/files/img/datasheet/kr-dhl.pdf

Pozn. stejne "burty" od vyrobce Hitanica jsem videl v automatu na
parkovaci listky, ktery je napajeny z fotovoltaiky.
JaKub