poskozena MBR nebo FAT ?

Neděle Říjen 28 13:51:21 CET 2012

Muj stary ntb Dell mel BIOS takovy, ze Windows XP nedokazaly startovat, kdyz
mely nejake soubory nutne ke startu umisteny na disku "moc daleko od
zacatku" (BIOS zrejme s vetsimi disky nepocital). Jak uz bezely, nic jim
nevadilo.
Puvodni disk byl dostatecne maly, po vymene za vetsi to zacalo. Kdyz byly
Windows instalovany na cisty disk, bylo to OK i kdyz se disk velmi zaplnil.
Ale po case provozu se zrejme nekde neco presunulo dale a pak uz to
nenabootovalo, i kdyz disk pripojeny do jineho pocitace byl zcela OK a plne
citelny (dokonce i na temze ntb nabootovanem jinak). Tehdy trvale pomohlo
rozdeleni disku na dve partitions, na te blize zacatku byl jen system a byla
mala. Na druhe bylo vse ostatni. Od te chvile stejny problem uz nenastal,
takze dalsi patrani po presne pricine jsem nedelal, stejne tak jsem uz
nevim, co to presne bylo za limit (asi jsem to i vedel, ale neni potreba si
to pamatovat). Take myslim, ze docasne nekdy pomohla defragmentace, kdy se
ty systemove veci zrejme spravne sesypaly, ale uz si to presne nepamatuju.

D.O.