Vyroba DPS v Cine (bylo Kontakt na osvitovku (bylo Konica Minolta PagePro 1400W))

Lubos Medovarsky lubos.hwlist na accelera-networks.com
Čtvrtek Říjen 25 00:47:30 CEST 2012

Zdravim,

moj prispevok nizsie z nejakych dovodov zostal dlhsie neodoslany,
ale zda sa ze niektore otazky stale neboli zodpovedane, tak
ho predsa len nevymazem a posielam:

On 23.10.2012 18:09, Jaroslav Buchta wrote:
> A kdyz jsme u toho a je to celkem uzavrene tema - jak je to s vyrobou
> DPS v Cine, akualne?

Nebudem sa tvarit, ze som lokalpatriota. Ako intenzivnejsi hobby
prototypovac (cca. 1 mala DPS mesacne) som odradeny cenou tunajsich
dodavatelov. Na zaujmovu cinnost mi plne postaci 1-3 tyzdnova
dodacia lehota - bezne sa za cas dodania DPS nedostanem ani
k predoslemu dizajnu ci iteracii.

Technologicke limity a postup zasielania predloh je dostatocne
zdokumentovany na strankach nizsie:
http://imall.iteadstudio.com/open-pcb/pcb-prototyping.html
http://www.seeedstudio.com/depot/fusion-pcb-service-p-835.html?cPath=185

Momentalne ma u mna ITEAD navrch kvoli 100 % e-testu, ale inak su
si sluzby podobne a zda sa mi, ze maju toho isteho dodavatela.
Co sa tyka kvality, je obstojna az na obcasne vyfrezovanie
otvorov dodavatelmi na miestach, kde mali znacky. Ide prevazne
o neskodnu cinnost a az na nejake narocne navrhy mi vobec nevadilo
mat zopar dier v plosaku.

> Ma nekdo cerstvou zkusenost s 2-vrstvou DPS prokovenou, jaka cena/dm2 a
> termin? Da se technologie via 0.3, motiv 0.15?

Micro via nie, dolna hranica je 0,50 mm pred prekovenim (-0,1 mm na
prekov). Vedia aj 4-vrstve dosky a ITEAD studio vyraba aj stencil
masky za prijatelnu cenu, vyroba leptanim aj laserom - zatial
som neskusal.

Aktualna cena je 9,90 € za 50 x 50 mm. Motiv 0,15 by mal byt na dolnej
hranici alebo tesne pod nou, zatial som mal len predlohy so sirkou
motivu 0,2 mm. Nemam take poziadavky a zatial respektujem rady
neprovokovat. :-)

> Jak se to objednava? Uploadnou se gerber a vrtaci data do nejakeho
> formulare?

Najprv sa objedna sluzba podla zvolenych parametrov, po ziskani
objednacieho cisla sa odporuca/pozaduje vlozit do silk vrstvy mimo
obrys motivu cislo objednavky a opat vygenerovat Gerber a Excellon
data podla CAM jobu. Ten je k dispozicii na stiahnutie, zial len
pre Eagle, ale nemal by byt problem vytvorit export dat pre Gerber
a Excellon v inom prostredi.

Este je k dispozicii Design Rules subor (*.dru), ktorym sa da uz na
zaciatku vyroby motivu nastavit pravidla v sulade s technologickymi
limitmi. Velkou pomocou su Design Rule Check a Net Classes.

Je to jednoduchsie nez sa zda.

> Docela by me to zajimalo, rad bych si zas kolem vanoc hral a vyrabel
> ruzne nesmysly, delat DPS doma me uz nebavi (vysledek neni nic moc a
> zvykl jsem si na huste osazene male veci...)

Zvladol som po desatroci nevydarenych pokusov az 0,15 mm s UV lampami,
tonerom Konica-Minolta a dalsimi specialitami, ale odkedy su
k dispozicii lacne cinske PCB pooly, nastroje a material zbieraju prach
v pivnici. Mne to uz nestoji za vynalozeny cas a namahu, snad az
niekedy na vyuku.

Lubos