Solarni nabijecka
Jaroslav Lukesh
lukesh na seznam.cz
Pondělí Říjen 22 21:34:54 CEST 2012
kupodivu potřebuje, hlavně na bufíka (jinak topí jen na nohy řidiče a to
ještě za jízdy), předepsaná je dokonce 120Ah. Mám tam trochu menší a do
rezervy jednu trochu čerstvější 40ku, ale tu velkou si opečovávám, aby
nezdechla.
----- Původní zpráva -----
Od: "Jaroslav Buchta" <jaroslav.buchta na hascomp.cz>
No a to je takovy problem koupit za litr novou baterku??? (predpokladam
ze takove auto 80+ Ah nepotrebuje...)
A nakonec, ja v zime kdyz jedu dal, hodim vetsinou do kufru taky nabitou
baterku z odstaveneho letniho auta, clovek nikdy nevi ;-) Ale Alfa
2.4JTD startovala i v -20 na poprve po 5s zhaveni, jen to chtelo rychle
zapnout webasto a utyct na snidani dokud bylo videt ;-)
Dne 22.10.2012 19:56, Jaroslav Lukesh napsal(a):
> To tady snad ví každej. Ta baterka už má přes 10 let, dostal jsem ji asi
> před 8 lety jako mrtvou (pár měsíců jsem ji probíral), sice v létě je
> pořád v pohodě, ale přece jenom, nechci aby umřela nečekaně. Mám druhou
> (taky už ne nejmladší, ale OK), v mrazu ji měnit se mi moc nechce, tak se
> tomu snažím předejít a zároveň jí prodloužit život.
>
> Stát se může leccos, hlavně když se s autem delší dobu nejede, odpaří se z
> toho správného válce benzín (kompresi neudrží věčně), čerpadlo pustí
> sloupec v hadičce zpátky do nádrže, karbec trochu vyschne, no a pak takové
> startování není brnk, ale musí mít motor švih, aby se čerpadlo hnané
> stlačeným vzduchem z motoru chytlo a odlepily se mu válečky. Pak načerpá
> benzín do karbecu, bez toho mi totiž motor nenastartuje.
Další informace o konferenci Hw-list