Knight Rider realitou
Tomáš Hamouz
hamouz na alsoft.cz
Pátek Říjen 19 15:07:05 CEST 2012
Na suchém betonu to je kupodivu pravda, optimální skluz vychází
okolo 20%.
Důležité je, že ABS vám zajistí ovladatelnost i při prudkém brždění.
Tomáš
g> Jasne, pokud gumy poradne nekvili a nekouri se z nich, neni to, to
g> prave brzdeni. ;-)
g> Nicmene, moje zkusenosti z kola (autem se do smyku dostavan jen
g> vyjmecne) jsou takove jak jsem popsal. Kdyz se kola zablokuji, tak
g> krom ztraty ovladatelnosti, to i hure brzdi.
g> No a ty vedlejsi efekty, co jste zminil, ty se mohou podle situace
g> projevovat ruzne. Jednou budou treni zvysovat, jindy jej zase mohou
g> snizovat.
g> S pozdravem Pavel
g> mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
g> --
g> RV napsal:
>> Noo to ale samozrejme neplati obecne a myslim, ze to neplati ani v
>> pripade brzdeni na suchu.
>> Predevsim vubec neberete v potaz jevy, ktere tam nastavaji (ohrev gumy,
>> zmena stycne plochy atd.). Pokud si pamatuji spravne tak neucinejsi
>> brzdeni na suchem asfaltu je brzdit smykem (pokud neni nutne se necemu
>> vyhybat).
>> S tim jake jsou pomery na lede, snehu atd to nema nic spolecneho -
>> efekty ktere tam vznikaji jsou uplne odlisne.
>> Radek Vicek
>> Dne 19.10.2012 13:44, gatilo napsal(a):
>>> 19.10.2012, 13:38:08
>>>
>>> Nejvetsi treni, a tim i nejucinejsi moznost brzdeni je tesne pred
>>> "utrzenim do smyku". Pro pripadne neverici, snad postaci pripomenou
>>> dobre znamou situaci z praxe.
>>> Jedete-li po nejakem kluzkem povrchu treba do kopce (naledi, mokra trava, blato),
>>> tak pokud jedete bez prokluzu kol, tak to jde. Ale pokud to prezenete s
>>> plynem, kola se protoci, tj. valive treni se zmeni na treni smykove a
>>> jste v haji.
>>>
>>> S pozdravem Pavel
>>> mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
Další informace o konferenci Hw-list