Knight Rider realitou

gatilo gatilo na centrum.cz
Pátek Říjen 19 13:44:56 CEST 2012


 19.10.2012, 13:38:08

Nejvetsi treni, a tim i nejucinejsi moznost brzdeni je tesne pred
"utrzenim do smyku". Pro pripadne neverici, snad postaci pripomenou
dobre znamou situaci z praxe.
Jedete-li po nejakem kluzkem povrchu treba do kopce (naledi, mokra trava, blato),
tak pokud jedete bez prokluzu kol, tak to jde. Ale pokud to prezenete s
plynem, kola se protoci, tj. valive treni se zmeni na treni smykove a
jste v haji.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Martin Záruba napsal:

> Proč myslíte, že ABS prodlužuje brzdnou dráhu na suché vozovce? Není i v
> tomto případě valivý odpor kola větší, než když se pouze smýká?
> Martin Záruba
> ----- Original Message ----- 
> From: "RV" <vicek.radek na cpost.cz>
> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Sent: Friday, October 19, 2012 12:42 PM
> Subject: Re: Knight Rider realitou


> to jsou jen takove cobykdyby - nejake reci, ze musite zkusit co zabere -
> rozhodovani a motorika cloveka (i trenovaneho) je tak pomala (proti tomu
> jak rychle se auto pohybuje), ze jste schopen reagovat maximalne
> reflexivne - proto je dulezity trenink (muzete mit 100x vsechno
> promyslene - pokud to nemate v krvi tak je to nanic)

> ABS zcela jiste prodluzuje brzdnou drahu - tedy na suche vozovce - z
> principu to tak je - jina vec je, ze vetsina lidi neni z vyse uvedeneho
> duvodu brzdit natolik ucinne, aby se to na celkovem vysledku projevilo -
> takze sumasumarum je ABS prinosem

> jako dloholetej byvalej motorkar (bez nasledku) jsem presvedcen, ze to
> jen o reflexech - rozhodne to neni o mysleni

> mysleni je o manevrech ktere delate o sve vuli tam to co pisete funguje

> jen takova perlicka - hromada tezkych zraneni motorkaru se stane tak, ze
> clovek vypadne z motorky, klouze po asfaltu a zacne mit pocit, ze se
> musi nejak situaci (reflexivne) branit - takze se snazi postavit a v tu
> chvili nastane pruser - protoze se zapichne a uz lita z hlavy na nohy,
> proto se kazdemu rika, kdyz se ti zda ze uz lezis na miste tak jeste
> napocitej do deseti a pak teprve vstan

> Radek Vicek

> Dne 19.10.2012 11:45, Jaroslav Lukesh napsal(a):
>> aby zatočilo auto na ledě, musíte zatáhnout ruční brzdu (zadní kola),
>> ale reakci si napřed někde vyzkoušejte, napřed nic a pak je to hned.
>>
>> pokud zatočíte a jede to na sněhu rovně, sundejte nohu z plynu a pozor -
>> zatočí to fakt hodně rychle (podle vrstvy a mokrosti sněhu, když je
>> těžký, je to úplné překvápko)
>>
>> pokud zatočíte na asfaltu a myslíte že to neprojede, přidejte plyn, ale
>> bacha na opačný smyk, jak ho dostanete, pod plynem škubnout volantem a
>> kola na opačnou stranu ven ze zatáčky, škubne to hodně s krkem, tak se
>> na to připravte.
>>
>> pokud zatočíte na ledu a jede to rovně, musíte zkusit co zabere -
>> brždění motorem v nízkých otáčkách, spojka, lehce přidat, hodně přidat,
>> popř. zkombinovat s ruční brzdou (zadní). Záleží na tloušťce ledu a
>> popř. co je pod ním. Když je tlustý a hladký, tak zabere spojka a ruční
>> brzda. Tu ruční brzdu můžete nechat zatáhnutou při tom zkoušení co
>> zabere, ale jak to zabere, hned povolit.

> Tento e-mail včetně příloh může obsahovat důvěrné informace. Jestliže nejste
> zamýšlený adresát tohoto e-mailu, pak jakákoliv forma zveřejnění, tisk,
> kopírování, distribuce nebo šíření tohoto e-mailu a připojených příloh je
> přísně zakázáno. Pokud obdržíte tento e-mail omylem, oznamte to neprodleně
> jeho odesilateli a okamžitě tento e-mail včetně jeho příloh trvale vymažte
> ze svého systému. Odesilatel e-mailu neodpovídá za jakoukoliv škodu
> způsobenou modifikacemi či zpožděním přenosu e-mailu.



> This e-mail and any attached files may contain confidential information. If
> you are not the intended addressee of this e-mail, you are hereby notified
> that any disclosure, printing, copying, distribution or dissemination of
> this e-mail and any attached files is strictly prohibited. If you receive
> this e-mail in error, please immediately notify the sender and permanently
> delete this e-mail and its attachments from your system. The sender of this
> e-mail does not accept liability for any damage that may be caused by any
> modifications or delay in the transmission of it.

> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

 



Další informace o konferenci Hw-list