OT: Co je skodlive - bylo odolnost FV panelu proti provozu naprazdno

Pátek Říjen 12 09:24:13 CEST 2012

tak jsem si ta spektra dal do stejného měřítka
http://vaelektronik.cz/fotky/spektra.gif a odhadnul bych to v té oblasti
460-480 u teple bílé ledky (červená čára) na průměrnou hodnotu 25% a u
té halogenky něco přes 40% z toho maxima na žluté. Stejně mám pocit, že
se tady dělá tažení proti ledkám jen proto, aby se výrobci zářivkových
úsporných žárovek ještě chvíli uživili. Samosřejmě je nutné o rizikách
vědět a eliminovat je, ale né něco z principu odsoudit jen proto že to
je ledka. Se studeným bílým světlem má lidstvo možná už 100 let
zkušeností (oblouková lampa, později zářivka, rtuťová a
metalhalogenidová výbojka...) a ví se co to dělá, že se to dá používat
za určitých podmínek a že s tím není dobré svítit v obyváku. Proto
používám tu teple bílou.
Anděl