patek - domy jako faradayova klec

Zdeněk lada zdenek023ster na gmail.com
Čtvrtek Listopad 29 23:00:51 CET 2012

Ono to něco do sebe má, akorát by to chtělo pořádně kvalifikovat a
zdravotně podložit.

Existují pokusy kdy byly dány žáby do prostoru, který byl elektricky a
mageticky odstíněn, po několika týdnech zahynuly.
Obdobně jsou známy negativní vlvy faktu, že člověk většinu svého času tráví
v železobetovových konstrukcích bez záporných vzdušných iontů, kde je
suchý, nevětraný vzduch a klimatizace.
Spousta věcí se dá najít pod heslem "Syndrom nemocných budov".
Když se v zahraničí staví vysoké mrakodrapy, po určitém počtu pater se
srovnává magnetické pole země, které železobetonová konstrukce deformuje.
Je prokázáno že vysoké gradienty magnetického pole mají vliv na lidskou
psychiku a pracovní výkonnost.
Tedy jedná se o soubor mnoha vlivů (nízká vlhkost, baktérie v klimatizace,
málo kyslíku a mnoho CO2, nízká koncentrace vzdušných iontů, gradienty
elektrického a magnetického pole, klimatizace), které mohou způsobit únavu
a podráždění na apracovišti. To že se ČR daným problémem stavaři nezabývají
je pouze igrorance.
Koho daná problematika nějak zajímá, může si přečíst něco od doktorky
Lajčíkové o vzdušných iontech:
http://zeleneuradovani.cz/content/File/sbs.pdf
Nebo
http://www.heluz.cz/uploads/images/pdf/napsalionas/mikroklima.pdf