Re: Re: OT: Matematické tabulky [WAS: papírový počítač CGS]
Jaroslav Kotlaba
kotlaba.hw na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 29 10:59:24 CET 2012
K tomu se píše v jedné z knih Richarda Feynmana jak se (ne)učila fyzika v Brazílii.
M. j. když tam přednášel, překvapilo jej, že se studenti na nic neptají. Údajně to bylo
proto, že když se někdo na něco ptát chtěl, ostatní jej okřikli, že oni se chtějí něco
naučit a on by akorát zdržoval přednášejícího. Takže to asi není problém jen našich škol.
Na Gymnáziu kam chdili moji synové měli v nižších ročnících předmět "lnformatika"
nebo jak se jmenoval. Na jedné třídní schůzce se probíralo, jestli by ten předmět
neměl pokračovat i v ročnících kde by už být neměl. Já jsem byl proti, zdůvodnil
jsem to tím, že "dosť bolo informatiky" a použití počítačů by se mělo přesunout
do ostatních předmětů. Prý to nebylo možné, že mnozí pedagózi by s tím měli potíže.
Příklad jak jsem to myslel: Syn se mne ptal, prož kdyč se na různé hudební nástroje
zahraje stejný tón to zní pokaždé jinak. Prý se ptal fyzikářky a ta mu to nedovedla vysvětlit.
Tak jsem vzal samohrajku co jsem ji měl z tržnice, propojil jsem ji se vstupem zvukovky
v počítači, pustil jsem program na osciloskop ze zvukovky a ukázal jsem mu, jak vypadá signál
když přepínám na samohrajce různé nástroje (a vysvětlil jsem mu něco o harmonických složkách).
Dnešní studenti mají internet, různé porady a konference (o Google nemluvě) a pokud se
na něco smysluplného zeptají, většinou se najde někdo, kdo jim to vysvětlí.
Ale asi teď mají jiné starosti:
http://ceskobudejovicky.denik.cz/zpravy_region/studenti-na-protest-pozvou-dagmar-havlovou-20121127.html
---------- Původní zpráva ----------
Od: zu1234
Datum: 29. 11. 2012
Předmět: Re: OT: Matematické tabulky [WAS: papírový počítač CGS]
.........
Když jsem druhému synovi těsně před maturitou vysvětloval sinus a
kosinus na jednotkové kružnici, měl z toho téměř mystický zážitek že
všechno s vším souvisí a celý svět má smysl.
Závěr: tohle školství za naše peníze kurví naše děti a plodí jen zmetky
sobě podobné. V praxi je neskutečný problém sehnat člověka který by uměl
mluvit se zákazníkem, s kolegou, s šéfem.
Neumí myslet, formulovat myšlenky, vyjádřit se. Okamžitě se zamotává a
problém řeší tím že někoho napadne. Neumí hledat to podstatné a nedej
Bože hledat pravdu.
Prostě neumí myslet ani mluvit.
Děkuji za pozornost.
Další informace o konferenci Hw-list