OT: Matematické tabulky [WAS: papírový počítač CGS]

zu1234 zu1234 na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 29 09:34:58 CET 2012

Dovolil bych si několik souvisejících poznámek:

Míval jsem jako dítě velké problémy s pravopisem.
Možná ještě i mám, ale pětky mi už dnes nikdo nedává :-)
Onehdy jsme z ženou s ženou, která podobné problémy nikdy neměla,
řešili jak se co píše. Shodli jsme se. Oba jsem to trefili citem.
Rozdíl byl v tom, že ona _kdysi_ dobře věděla jaké pravidlo je potřeba
uplatnit a já o tom neměl ponětí tehdy ani dnes.

Druhá poznámka: rodina mi výjimečně povolila jít na třídní schůzku (mají
se mnou určité zkušenosti). Jedná se o malou, takřka soukromou a skoro
církevní školu. Třídní učitel - češtinář vysvětloval nutnost větných
rozborů. Bylo to 15 minut naplněných tak zaujatým monologem že i když
málo kdo z rodičů chápal o čem mluví, byli si jisti, že právě začala
nová kapitola dějinách. Ten chlap (nervově již lehce nakousnutý) určitě
nevyhledával porno na internetu a sex asi už nepotřeboval vůbec - to vše
mu nahradil větný rozbor.

Když jsem druhému synovi těsně před maturitou vysvětloval sinus a
kosinus na jednotkové kružnici, měl z toho téměř mystický zážitek že
všechno s vším souvisí a celý svět má smysl.

Závěr: tohle školství za naše peníze kurví naše děti a plodí jen zmetky
sobě podobné. V praxi je neskutečný problém sehnat člověka který by uměl
mluvit se zákazníkem, s kolegou, s šéfem.
Neumí myslet, formulovat myšlenky, vyjádřit se. Okamžitě se zamotává a
problém řeší tím že někoho napadne. Neumí hledat to podstatné a nedej
Bože hledat pravdu.

Prostě neumí myslet ani mluvit.

Děkuji za pozornost.