OT: Matematické tabulky [WAS: papírový počítač CGS]

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Listopad 28 16:07:58 CET 2012

> Původní zpráva ze dne 28.11.2012 od Kručinský Ladislav:

> To se obávám, že by děcko netušilo, co s tím. Už ani já jsem v tom
> věku logaritmické pravítko nepoužíval, přestože jsem jedno měl.
> Normálně už se frčelo na kalkulačce.
>
> Petr Zahradník, počítačový expert

Zdravím,
  zato já teď čumím jak puk, jaké učební pomůcky fasuje můj syn v 8. třídě
ZDŠ: Matematické tabulky! A odmocňují podle nich!
  Jsou to tabulky druhých mocnin a odmocnin celých čísel od 1 do 1000.
A oni podle nich odmocňují čísla v řádech od E-6 do E6 s tím, že si správně
musí odpočítat posun čárky, najít "kmenovou" odmocninu, patřičně zaokrouhlit,
posunout desetinnou čárku o správný počet desetinných míst (polovinu) tam nebo
zpátky atd. Použití kalkulaček pro výpočty je striktně zakázáno! A člověk pak
brečí, když kluk má určit SQRT(65536) a vyjde mu 255.9 jen proto, že musel
použít pro odmocnění hodnotu 655 :-(.
  Domníváte se, že tohle má jakoukoliv didaktickou hodnotu ? Že se ještě
kdekoliv jinde než ve škole setká s jakoukoliv formou papírových tabulek ?
Doma jsme se na to vybodli, počítáme to kalkulí a patřičně simulujeme použití
tabulek, ale stejně s nimi musí umět, protože ve škole z nich dělají písemky.
Co vy na to ?
  S pozdravem Pavel