Re: Re: Manometr na malý tlak
hutta.j na seznam.cz
hutta.j na seznam.cz
Sobota Listopad 24 21:59:01 CET 2012
Ono to neni tak uplne pravda, letecka vrtule, vrtule ventilatoru, vetrneho
mlyna a lodni sroub je vlastne porad stejne zarizeni jen pouzivane k jinemu
ucelu. O tvaru vrtule rozhoduje ucel a predevsim rychlost a hustota media v
kterem pracuje. Letecka vrtule pracuje s vyrazne vysimi rychlostmi nez
ventilator proto je jeji tvar trochu odlisny. Po ventilatoru naproti tomu
vyzadujeme nizsi hlucnost naroky na vyvazeni, neprenasi takove sily atd.
Jak jsem jiz psal, tvarem vrtule ventilatoru a tvarem difuzoru ventilatoru
lze ovlivnit jak hlucnost tak ucinnost. Pokud by ventilator mel vrtuli a
difuzor s promenlivou geometrii slo by v celem spektru otacek a funkci stroj
ridit na min. hlucnost a optimalni ucinnost, bohuzel cena by byla strasliva
a proto to nikoho ani nenapadne vyrabet.
Hutta
---------- Původní zpráva ----------
Od: Petr Simek <psimek na jcu.cz>
Datum: 24. 11. 2012
Předmět: Re: Manometr na malý tlak
"On Sat, 24 Nov 2012, Martin Záruba wrote:
> problému dost vědí. Rád bych proto věděl, proč se tvar vrtule letadla tak
> výrazně liší od vrtule ventilátoru. Eventuelně zda opravdu nelze změnou
To bude tim ze letadlo nema kolem vrtule dokola tu obroucku jako vetrak :-)
> Martin Záruba
*------------------------------------------------------------------------*
| Petr Simek APS JU |
| psimek na jcu.cz |
*------------------------------------------------------------------------*"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20121124/a084eaed/attachment.htm>
Další informace o konferenci Hw-list