<html><body>Ono to neni tak uplne pravda, letecka vrtule, vrtule ventilatoru, vetrneho mlyna a lodni sroub je vlastne porad stejne zarizeni jen pouzivane k jinemu ucelu. O tvaru vrtule rozhoduje ucel a predevsim rychlost a hustota media v kterem pracuje. Letecka vrtule pracuje s vyrazne vysimi rychlostmi nez ventilator proto je jeji tvar trochu odlisny. Po ventilatoru naproti tomu vyzadujeme nizsi hlucnost naroky na vyvazeni, neprenasi takove sily atd.<br>Jak jsem jiz psal, tvarem vrtule ventilatoru a tvarem difuzoru ventilatoru lze ovlivnit jak hlucnost tak ucinnost. Pokud by ventilator mel vrtuli a difuzor s promenlivou geometrii slo by v celem spektru otacek a funkci stroj ridit na min. hlucnost a optimalni ucinnost, bohuzel cena by byla strasliva a proto to nikoho ani nenapadne vyrabet.<br><br>Hutta<br><br><p><br>---------- Původní zpráva ----------<br>Od: Petr Simek <psimek@jcu.cz><br>Datum: 24. 11. 2012<br>Předmět: Re: Manometr na malý tlak</p><blockquote>On Sat, 24 Nov 2012, Martin Záruba wrote:<br><br>> problému dost vědí. Rád bych proto věděl, proč se tvar vrtule letadla tak<br>> výrazně liší od vrtule ventilátoru. Eventuelně zda opravdu nelze změnou<br><br>To bude tim ze letadlo nema kolem vrtule dokola tu obroucku jako vetrak :-)<br><br><br>> Martin Záruba<br><br>*------------------------------------------------------------------------*<br>| Petr Simek APS JU |<br>| psimek@jcu.cz |<br>*------------------------------------------------------------------------*</blockquote></body></html>