100MHz koax oscilator -- prosba o 2 rady: 1. odladovac, 2. tesnostvazby

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Středa Listopad 21 15:39:43 CET 2012

Tak tohle by mě také zajímalo.
Já jsem něco podobného tvořil:

Udělal jsem 137MHz z 10MHz  z profi normálu.
10 MHz jsem vydělil 10, vybral 17- tou harmonickou krystal filtrem a
vyrobil 17MHz.
  Dále základ 10 MHz jsem vynásobil 3x - pak krystal filtr  pak 2x -
opět filtr ( LC )  , pak 2x - zas (helical) filtr.
  A výsledných 120MHz směšuju ze 17MHz a helicalem vybírám 137MHz. To
celé ještě násobím 3x  na 411MHz a opět helical filtr.  Je to pro
směšovač do transvertoru.
17MHz od 137MHz ( nahoru i dolů) mám sice také kmitočet , ale s
potlačením -72 dB oproti hlavní 137MHz. Po násobení na 411MHz už je tam
potlačení  nežádoucích produktů víc než - 97 dB.  Ale ještě mohu přidat
helical.
Je to sice krkolomné, ale jenom násobím a dělím ( i když je v tom
zesílení, někde limitační ) , tak si myslím, že to snad je OK.
Sice mi šlo více o stabilitu, než o kvalitu signálu, ale  zajímal by mě
názor, jak to bude šumově vypadat, když předpokládáme, že základních
10MHz je <-130dBc/Hz (10Hz), <-155dBc/Hz (10kHz) fázový šum.
  K měření  na profi techniku se dostanu  někdy v lednu.
Testy vypadají OK, ale celé to monstrum zatím vypadá hrozně :-(
JaKub