Tonery pro predlohy DPS (bylo:Re: Folie na celni panely nejen od Conrada)

Jirka zaloha na volny.cz
Úterý Listopad 13 21:12:38 CET 2012

K původnímu příspěvku
http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2011-December/407422.html a tam
citovaným pramenům ještě přidám
http://h30565.www3.hp.com/t5/Feature-Articles/All-about-Toner/ba-p/102 a
z něj"

"Toner is pretty simple stuff. It starts as a mass of plastic; most are
based on polystyrene but some other plastics can be used including
polyethylene. In order to make black toner, the plastic is mixed with a
pigment. For black toner a typical pigment is carbon black. It is
essentially soot that has been created so that it is relatively pure
carbon which has been chemically stripped to remove other constituents.
Iron oxide (rust) is used as a transport and charge control agent in
magnetic developers. Black toner is often made up of plastic and
pigments in roughly even proportions."

Neboli první zmiňovaný typ (pojivo PS) lze nafetovat, druhý (pojivo PE) ne.

Ještě dodám, že lze dohledat občasné používání PES - ten asi taky
nepůjde nafetovat, nebo jen obtížně.

Prostě pro účely nafetování je ideální toner s pojivem na bázi PS.

---
Jirka