oblokova bezpecnost

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Listopad 1 19:11:29 CET 2012

Cela ta problematika vzniku a udrzania obluka je neskutocne zlozita, ked sa ide do detailov. Preto si nedovolujem ani len nadskrtnut nejake naznaky odpovede na povodnu otazku pana kolegu Kottasa. Kazdopadne je ci 1kV/mm ci 300V/mm len nejaky hruby ukazovatel ku ktoremu prispieva tolko faktorov, ze pre prax je to naozaj len ten rule of the thumb.

http://en.wikipedia.org/wiki/Paschen%27s_law

Citanie je to fascinujuce a experimentovanie v tej oblasti by ma asi aj bavilo - ak by to vsak nebolo pod tlakom "toto treba vyriesit, najlepsie zadarmo a vcera" - co sa obavam ze je prave pripad pana kolegu.. :-(

wek