Cívka ventilu přes diodu - (Plynový kotel KP-25-S - noční zážitky)

Pavel Krafcik hw na pjk.cz
Čtvrtek Listopad 1 08:43:02 CET 2012

Zdravím,

včera večer jsem připravoval montáž nového ventilu a tak jsem se podíval
do konektoru toho ventilu a tam je zapojená dioda. Takže cívka ventilu,
u kterého výrobce deklaruje ovládací napětí 230V střídavých, je
připojena přes diodu. Jaký to má význam? Na to mé běžné znalosti nestačí.

Takový propojovací kabel byl pro mě neřešitelný hlavolam. Jeden vodič
při měření ukazoval nekonečný odpor a přesto dokázal vybudit cívku (když
ještě měla náladu na občasné buzení). Smůla byla, že jsem to sice měřil
několikrát, ale navzdory statistice vždy tak, že jsem měl diodu v
závěrném směru. Osobně bych diodu ve střídavém obvodu nikdy nehledal.

Pavel Krafčík