Nove elektromery cez

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Květen 29 10:27:09 CEST 2012

On Tue, 29 May 2012, Jaroslav Lukesh wrote:

> No to se lehce řekne, odpojit u nás šťávu, to je jako kdybyste vypnul proud
> ve škole s kuchyní. No ale nějak to zkusím.

Kdyz si chcete overit funkci elektromeru tak Vam ale nic jineho nezbyva.

> Bude vhodná induktivní zátěž ta svářečka z lidlu?

No jestli to je jen trafo (leze z toho stridavy proud) tak urcite.

> Když ji nastavím na nejmenší proud, bude mít největší indukčnost.

Tim bych si nebyl tak jisty . Jestli se nastavenim na nejmensi proud
zmensi vazba mezi primarem a sekundarem tak by mel mit primar spis nizsi
indukcnost. Ale to je snad pro pokus lepsi.

> bude něco pod 2kVA, to by mělo jít pěkně vidět i bez úplného vypínání domu,

:-) Vam se do toho vypinani fakt nechce. Ale bez toho odpojeni ostatnich
zatezi poznate houby...

> Kolik může ta svářečka při 40A popř. 80A (nejmenší/největší proud jaký
> zvládne) brát naprázdno? Nemám představu ani wattmetr, ani L-metr. Pokud to
> vezmu čistě výpočtem, tak při pracovním napětí oblouku 19V/40A to je 760W,
> pokud oblouk nebude, bude to kolem 800VA nebo víc?

Cinny vykon bude na nejmensi proud kolem 1000W ale ten jalovy s tim nijak
nesouvisi ten bude porad stejny. Odhadl bych ho na 10% maximalniho. Ale
prave proto jsem doporucoval ampermetr - merit je lepsi nez odhadovat.