Nove elektromery cez

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Květen 29 09:52:41 CEST 2012

No to se lehce řekne, odpojit u nás šťávu, to je jako kdybyste vypnul proud
ve škole s kuchyní. No ale nějak to zkusím.

Bude vhodná induktivní zátěž ta svářečka z lidlu? (využil jsem 30 denní
možnosti vrácení, ono to kupodivu svařuje, dokonce i tenké plechy i s tou
2,5kou ale jen při 45A, jinak střílí díry). Motorové kondy nemám.

Když ji nastavím na nejmenší proud, bude mít největší indukčnost. Má brát
podle papírů 4kW když je na max a elektroda se přilepí (120A, naprázdno
48V), tedy když ji nechám jen tak zapnutou na 80A(jmenovité pracovní 22V),
tak to bude něco pod 2kVA, to by mělo jít pěkně vidět i bez úplného vypínání
domu, při 40A by to mohlo být ještě lepší kvůli většímu poměru L/R.

Kolik může ta svářečka při 40A popř. 80A (nejmenší/největší proud jaký
zvládne) brát naprázdno? Nemám představu ani wattmetr, ani L-metr. Pokud to
vezmu čistě výpočtem, tak při pracovním napětí oblouku 19V/40A to je 760W,
pokud oblouk nebude, bude to kolem 800VA nebo víc?

----- Původní zpráva -----
Od: "Petr Simek" <psimek na jcu.cz>

On Tue, 29 May 2012, Jaroslav Lukesh wrote:

> Nečetl jsem ho po písmenkách, ale o měření jalového výkonu jsem tam nic
> neviděl. Pokud návod tvrdí, že vrácená energie není měřená/nebo je
> účtovaná,
> tak vidím že jalový výkon jde 50x za vteřinu sem a tam a tohle všecko mi
> ta
> bedna zaúčtuje.

Pokud jste ochotny experimentovat tak udelejte pokus - shodte vsechny
jistice za elektromerem tak aby nebyl zadny odber. Jedny zasuvky
nechte pustene - pokud muzete zarucit ze na nich nic nebude - nebo
pokud ne tak shodit vse a zlodejku primo do rozvadece.

Pripojit obvod LR nebo CR (trafo nebo kond + odpor) pak zkratovat odpor
ampermetrem. Pokud ma elmer 500 pulsu na kWh tak jeden puls je 7200J
a jedna ampera odberu je 230J takze by to melo davat puls za 31sec
(pri cinnem vykonu). Jestli ty pulsy namerite i pri pripojeni L nebo C
umerne rychle tak Vam to uctuje i jalovinu.