OT zakon o provozu na poz. kom.

RV vicek.radek na cpost.cz
Úterý Květen 22 15:52:26 CEST 2012

Dne 22.5.2012 15:32, Pavel KREJCI napsal(a):
> 1) ad okresky, ktera ta okreskama byt nadrazena? Kdyz tam znacka neni,
> no tak zvolnim a kdyz tam nekdo je tak mu prednost dam. Ono zas tam kde
> je to neprehledne = odbocka v aleji, tam ty znacky byvaji. Akorat ze
> mimo obec urcuje hlavni ne kosoctverec, ale trojuhelnik (s vrcholem nahore).

no ten kdo jede z vedlesi zadny problem nema - ma tam vzdy Dej prednost
v jizde - treba jedu z CB na Nove Hrady - hlavni silnice to je protoze
to vim a je to tim smerem hlavni tah - vsichni vi, ze to je hlavni
silnice, ale pokud to tam neznam a neni tam znacka tak na vsech
krizovatkach z prava bych mel teroeticky davat prednost (nemuzu vedet,
ze na te vedlsi upadla znacka Dej prednost v jizde)

> 2) tohle by uhrat melo jit. Uz nikoliv, kdyz jedes ulici a otocis se a
> zaparkujes na druhe strane a zakaz zastaveni je az o kus dal, kam jsi
> nedojel. Protoze ty se mas presvedcit, ze tam kde parkujes se to smi.

kdo mi dokaze, ze jsem tam do toho prostoru prijel ja? pokud to plati
pro omezeni rychlosti tak proc by to nemelo platit i pro zakaz zastaveni

> 3) na velkem parkovaci plose plati pravidlo prave ruky uplne stejne, ono
> totiz na velikych parkovacich plochah byva kazda rada na parkovani
> oznacena svoji znackou [P] a "ulice" mezi nimi bud nijak oznacene
> nejsou, nebo na nich je dokonce znacka "STOP" pripadne prikazany smer
> jizdy.
tak tohle bych rekl ze je spis naprosta vyjimka - nepamatuju ze bych
neco takoveho videl na parkovistich pred obchodakem

Malokdy je znacka [P] hned u vjezdu na rozlehle parkoviste. Na to
> je potreba davat pozor. Ikdyz.. ted jak o tom premyslim, tak v
> podzemnich garazich nebo parkovacich domech jsou prikazane smery jizdy
> oznacene vodorovnou znackou, ale nejsou oznacena mista svislou znackou
> [P]. Mozna k tomu slouzi vodorvna znacka (cary vymezujici parkovaci
> misto) a pak je potreba se podivat jestli je znacka [P] pred vjezdem.

Parkoviste neni pozemni komunikace - tudiz tam neplati nic z toho co je
uvedeno v zakone o poz. komunikacich - tedy ani znacky.