Kde sehnat ladici kondiky? (bylo: OT dlhodoba dostupnost suciastok a sucasti, was: Dotykov? displej 7")

Jirka zaloha na volny.cz
Neděle Květen 20 11:51:04 CEST 2012

Obýávám se, že 2A proudu (jak píšeš později) ten "klasický rozhlasový
typ" fakt nesnese. Mluvím o PE/PP dielektriku a "tranzistorácích"
(typicky
http://www.scitoyscatalog.com/mm5/graphics/00000001/variable_capacitor.jpg
- pro stovky pF při malých rozměrech je to dielektrikum s větší
permitivitou nutnost). Jako výkonové se mi jeví buď ty vzduchové od
OK1TN, nebo rozhlasové ještě z doby elektronek, kdy byly taky vzduchové.

Zdroj kusového množství: sběratelé, výprodej vojenského materiálu (pan
Drbal měl před časem nějaké ruské, zřejmě právě z anténních obvodů) atd.
Samozřejmě různé aukce. Pak také ojedinělí prodejci (jako vzorek
http://www.mtmscientific.com/capacitor.html - ale všimni si, že
specifikace je jen do 300V, ona pevnost vzduchu typicky max. 1 kV/mm,
malá mezera při limitní ploše desek kvůli dostatečné kapacitě....atd.,
to prostě neošálíš).

Dobrý způsob ḧledání je třeba
http://www.google.cz/search?tbm=isch&hl=cs&source=hp&biw=1280&bih=826&q=variable+capacitor&gbv=2&oq=variable+capacitor
a tam si najít něco dle vzhledu.

Pevné VF výkonové kondenzátory jsou více "in", vysílače a různé
generátory je stále používají. Naposledy jsem pěkné kousky viděl v
generátoru pro výkonový laser... Kusová dostupnost je ale samozřejmě
špatná a ceny budou vysoké
(http://www.vishay.com/capacitors/ceramic/ceramic-rf-power/
http://www.avx.com/prodinfo_catlist.asp?ParentID=86 atd.). Leda zase ten
vojenský materiál...