Problem s BMP085

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Úterý Květen 15 22:32:15 CEST 2012

To se mi moc nezdá, jedná se o normální komerční výrobek (byť čínský) a
znám osobně pár lidí, kterým funguje normálně, na webu se dají dohledat i
spokojení uživatelé (naopak ty nespokojené se mi najít nepodařilo).

Teď mě tak napadlo, jestli nemůže vznikat nějaké rušení nebo zákmity
na -třeba- blbě terminované I2C sběrnici díky tomu, že jsem tam nadrátoval
mechanicky jiný krystal (ale i s klasickým velkým nožičkovým se to chovalo
stejně, to jsem zkoušel), ale zase že by se data vyčítala přesně periodicky
osmkrát za vteřinu stejně špatně, to se mi moc nezdá. Jinak chyba se
projevuje při napájení z baterií, na BMP082 je 3.28V - bohužel tu nemám
osciloskop, na kterém by byly nějaké zákmity na 7Mhz rozumně vidět.

Nějak to moc nechápu. Že bych ten senzor upekl při pájení se samozřejmě
vyloučit nedá, ale že bych upekl dva a že se oba chovají podobně? Divné.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: Ondřej Kozumplík
To: HW-news
Sent: Tuesday, May 15, 2012 10:13 PM
Subject: Re: Problem s BMP085

Zdravim,

ja jsem nedavno bastlil BMP085 rucne na tenke dratecky a funguje mi bez
problemu, namerena hodnota presne odpovidala (po vsech prepoctech nm vysek
aspol) tlaku na nedaleke meteo stanici. IMHO kroucenim pouzdra to nebude.
spis si myslim, ze je nejaka neplecha v kodu. Kdyz jsem si psal driver,
docela byla schiza nezamotat se v komplikovanych vypoctech - z milionu
registru se vycitaji hodnoty, pak ruzne matematicky kombinuji, do toho jeste
pretypovavaji a podobne divociny. je tak klidne mozne, ze v kodu, ktery
pouzivate, je nejaka chyba.

OK
--
Ataman