Zapojeni 3f prutokoveho ohrivace

DeeJay deejay na email.cz
Pondělí Květen 14 13:32:43 CEST 2012

Dovolím si oponovat v případě zapojení spirál do hvězdy, teoreticky ano-je
tam vytvořený nulový bod, ovšem v praxi s tímto zapojením bývá problém -
neptejte se mě proč, nejspíše jednotlivé odpory nemají úplně stejné
elektrické parametry, ale spirála zapojená do hvězdy bez nuláku přestane
fungovat podstatně dříve než ta kde je nulák zapojen. Máme to vysledováno v
praxi - a je to prostě o tom, že v případě nějaké nesouměrnosti na uměle
vytvořeném nulovém bodu ten nulový vodič zajistí, že mezi fází a nulovým
bodem bude fázové napětí žádná spirála není přetěžována. Další možností, je
že při připojené nule vůbec nevadí - že 2 spirály už nejedou a ta jedna
proti nuláku pořád nějak topí.

Nicméně pochopitelně, pokud přístroj nulovou svorku nemá - není důvod ji
připojovat a proudový chránič bude fungovat normálně.

DJ

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Martin Persich
Sent: Monday, May 14, 2012 12:08 PM
To: HW-news
Subject: Re: Zapojeni 3f prutokoveho ohrivace

Také jsem se setkal s tímto řešením, topná tělesa mohou být zapojena v
trojúhelníku (3x400V), ale i ve hvězdě (3x230V). V druhém případě vznikne
"virtuální" nula, kterou neteče žádný proud a proto vodič "N" není potřeba.
Jen pro doplnění - na vstup proudového chrániče je potřeba připojit i vodič
"N", jinak nebude fungovat jeho testovací tlačítko. Výstup "N" není potřeba
zapojovat nikam (pokud bude tento chránič pouze pro tento průtokový
ohřívač).
Martin. persich na transcon.cz