1f spotrebic na 3f siti

Petr Simek psimek na jcu.cz
Neděle Květen 13 17:41:27 CEST 2012

On Sun, 13 May 2012, Pavel Hudecek wrote:

> Jalový výkon není možný bez akumulačního prvku. Jeho podstata spočívá v tom,
> že se po 1/4 periody výkon odebírá a akumuluje a po následující čtvrtinu
> vrací zpět do sítě.
>
> Chyba v úvaze vzniká tím, že spotřebič je zapojen mezi 2 fázemi a nulou
> neprochází proud. Váš postup odpovídá měření dvěma jednofázovými wattmetry,
> kdy napěťové cívky končí na N, který ale s měřeným obvodem nesouvisí, správný
> postup by byl, napěťové cívky sice spojit, ale nespojovat s N, takže máte
> 2x200 a ne 2x230 V.
>
> PH

Na prvni cteni mi taky pripadalo ze ma p. Zaruba chybu v uvaze. Ale nema.
Skutecne ten rozdil prikonu dela ta "jalovina". Vemte priklad: prvni faze
bude v uhlu 140st - napeti 208V , druha faze bude v uhlu 20st - napeti
111V . Proud tedy v ten moment potece z prvni faze do druhe a ta druha
presto ze ma kladne napeti tak proud nedava ale bere jako spotrebic.

Lepsi oznaceni nez jalovina mne nenapada.