Re: LCR meter - konstrukce

Jiří Kučera fonolit na seznam.cz
Pátek Květen 11 14:18:00 CEST 2012

Nikdo se k tomu nema, tak zkusim ja.
Na prvni pohled v tom nevidim zadnou zasadni chybu.
Nekdo zde navrhoval zvysit odpor zatezovacich odporu , obavam se ze to nepujde, sum zatezovaciho odporu se pricita k sumu zesilovace a  pokud 50Ohm sumi v pasmu do 100kHz 287nV RMS tak 500Ohm  jiz 907nV a 5kHz 2.9uV, pricemz sum celeho kazdeho zesilovaciho stupne (10x) zatizeneho 50Ohm odporem je 28nV/Sqrt(Hz).
Pokud jde o spinace , bud pouzit relatka, idelalne v bistabilnim provedeni , takove rele ma pak cca 50mOhm nebo se s tim smirit, stejne se zde hovorilo o digitalnim zpracovani a nemel by byt problem chybu kompenzovat kalibraci.

Jirka

> [...]
> Tak jak to je nakreslene predpokladam zesileni 10x.
> To co je ve schematku nakreslono jako zdroj signalu 10uV 10kHz je v realu generator sinus 1V/10kHz bezici do
> odporoveho delice na kterem vznikne tech 10uV , delic je snimam nizkozumovym zesilovacem s FETy s zesilenim 1x.
> zkousem i Pi clanek s patricnym tlumenim pripojenym primo na tento zesilovac.
> http://files.uloziste.com/2c3df4460e30ff2d/Amplifier.jpg

>A musi to byt na 50 ohmech ?
>Pri napeti v radech uV vas zajimaji nejake ztraty cca 10% ???
No to je prave jedna z veci kterou nevim :-)
10uV je extrem, druhym extremem je 1V

Hutta