[OT] Jak nahrat sbor

Tomáš Hamouz hamouz na alsoft.cz
Pátek Květen 4 15:00:57 CEST 2012

SI> Zatim by asi stacil zaznam z vystoupeni. Sem tam
SI> uz nekdo natocil sbor na takovou tu turistickou
SI> kameru, roztrepany obraz by asi nebyl problem
SI> napravit stativem, ale ten zvuk je naprosto
SI> tragicky. To se nemuze dat ani na youtube. On by
SI> nam v podstate stacil jen zvuk a doplnit ho
SI> statickymi obrazky. Na ten obraz jsou minimalni
SI> naroky, uplne postaci, kdyz bude videt, jak se
SI> sopranistkam pri nadechu zveda hrudni kos :-).

SI> V roce 2010 nas snimal profesionalni zvukar, ty
SI> mikrofony na XY zaznam jsou videt na stojanku. V
SI> roce 2011 je to zvuk z kamery, sice nejakym
> [...]

Chtěl jsem navrhnout mikrofony v podstatě tak jak je měl ten zvukař,
ale p. Anděl byl rychlejší.

Osobně bych ještě potlačil dozvuk v té hale, což znamená buď mikrofony
blíž, nebo jinou místnost. Blíž nejdou, už byste se okolo nevešli ve
stejné vzdálenosti, takže spíš jiný prostor.
Já bych mikrofony postavil trochu blíž k chlapům, jak
nejsou slyšet basy tak je pro mě nahrávka moc uječená  :-))
(hraju na kontrabas ve folkové kapele ;-)
Vzhledem k tomu že máte dva stejné mikrofony, tak je dejte jako A-B,
tedy cca 1m od sebe. Tím budete mít v levém kanálu víc soprány a alty a
v druhém tenory a basy.

Zkuste si mikrofony postavit v menším a zatlumenějším prostoru
(klidně obývák v klidném bytě, jen je třeba nemít proti sobě holé
stěny, případně pověsit na stěny deku, cca 5cm od stěny),
myslím že byste se mohl dopracovat k použitelné nahrávce.
A vyhnat děti na procházku.

Tomáš