[OT] Jak nahrat sbor

Snail Instruments snail na snailinstruments.com
Pátek Květen 4 14:32:59 CEST 2012

>Záleží, co od té nahrávky oèekáváte.

Kdyz se mame nekde uchazet o angazma, je takova ukazka velmi sikovna vec.

>Pokud to má mít kvalitu jako CD,
>pak vám sice staèí dva mikrofony, ale potøebujete zatlumenou místnost
>... studio, nebo stodolu plnou sena

Zatim by asi stacil zaznam z vystoupeni. Sem tam
uz nekdo natocil sbor na takovou tu turistickou
kameru, roztrepany obraz by asi nebyl problem
napravit stativem, ale ten zvuk je naprosto
tragicky. To se nemuze dat ani na youtube. On by
nam v podstate stacil jen zvuk a doplnit ho
statickymi obrazky. Na ten obraz jsou minimalni
naroky, uplne postaci, kdyz bude videt, jak se
sopranistkam pri nadechu zveda hrudni kos :-).

>Pak záleží, jestli dìláte záznam AB (mikrofony kus od sebe) nebo XY
>(smìrové, oba v jednom místì, natoèené každý na jeden konec sboru). Ono
>je toho víc.

V roce 2010 nas snimal profesionalni zvukar, ty
mikrofony na XY zaznam jsou videt na stojanku. V
roce 2011 je to zvuk z kamery, sice nejakym
externim mikrofonem, ale cele je to umistene az
na galerii synagogy a ty zvuky se naprosto silene tlucou a slevaji.

>Kdybych nebydlel tak daleko, šel bych vám to
>natoèit - už dlouho jsem si takhle nehrál :-)

Tak pristi sobotu vystupujeme v Letech u Dobrichovic, je to o trochu bliz? :-)
J. Hanzal