Jak funguje digitalni elektromer?

Čtvrtek Květen 3 10:21:28 CEST 2012

S tím zpětným proudem - asi tak. Při formování baterek používáme 4Q
měnič Simoreg a ten se sítí synchronizuje. Když při vybíjení (když
energii cpe do sítě) odpojím přívod, Simoreg  to zjistí a vypne se
okamžitě. U nejstarších zařízení, když jsme používali soustrojí
(asynchronní motor + dynamo), se motor taky odbudil, ale trvalo mu to
možná 2 vteřiny. Bylo vidět, jak to napětí postupně klesá. Takže bych si
dokázal představit něco podobného i u FV elektrárny. Já právě taky
řeším, že budu mít na střeše jeden panel (100W) a co s tím. Původně jsem
měl mít krbová kamna s výměníkem a v případě delšího blackoutu, kdy by
mi nešlo TČ, jsem kamnama chtěl topit v celém baráku a potřeboval jsem
něčím napájet oběhové čerpadlo. Jenže při výběru kamen jsem se v návodu
dočet, že výměník se má 1x ročně čistit po sundání trubky a horní desky
... no dělejte tohle v obyváku :-( Tak mám kamna bez výměníku a všechno
je jednodušší. Vzhledem k tomu že budu na 24V DC svítit (ledky) a půjdou
mi na to větráky ve vzduchotechnice, v létě klimatizace (dvě oběhová
čerpadla kde barák chladí voda určená pro TČ systému voda-voda)  v
průběhu dne se ta energie z panelu spotřebuje. Baterku tam mám NiCd 12V
370Ah, takže v pohodě. Ten pán co jsem o něm psal, má ty výkony
podstatně větší a Pb baterky s podstatně kratší životností.
Anděl