Re: A/D převodník paralelní - 10bitů

Jirka MWW jirka.mww na gmail.com
Středa Březen 28 21:16:25 CEST 2012

Díky všem za méně či více divoké nápady. AD převodník z diskrétních  součástek
opravdu  stavět nemíním, i když bych to možná ještě svedl. Zkoušku z
této problematiky mám
někdy z roku 1975.
Přesně moji potřebu vystihl pan Vicek. Opravdu potřebuji jen  "něco"
co mi převede analogovou hodnotu
( polohu 10 ti otáčkového potencimetru ) v rozlišení alespon 10 bitů
na paralelní vstupy
zařízení, které toho moc neumí. Jeden až dva bity mohu použít k nějaké
synchronizaci,
mohou to být i výstupy. Rychlost čtení tak max. 5x za sekundu, spíš míň.
Ten AD7813 nevypadá špatně, ale obávám se, že bych z toho těch 10 bitů
po 8 bitové
sběrnici sekvenčně bez dalších součástek nevylákal.
ICL7109  by taky šel, ale DIL 40 je trochu moc velké pouzdro.
Pokud neseženu ten Toshiba TC35083P ( byl by ideální), půjdu asi
cestou nějakého toho procesoru.
Napsat příslušný program určitě dokážu, 15 let jsem se programováním
živil. Nejsem ale vybaven žádnými
nástroji pro programování jako je JTAG nebo něco podobného a už jsem
dlouho nic nenapsal.
Budu tedy hledat něco, co by šlo naprogramovat jen prostřednictvím PC.
Mám tady jedno Arduino, ale zdá se mi to škoda ho na to dát.

Zatím díky za všechny rady, až se rozhodnu, dám vědět.