Jak detegovat vdsl signal

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Neděle Březen 25 17:06:00 CEST 2012

Zdravím,
  prakticky každý modem má LED, která se jmenuje různě - DSL, WAN, Intenet
či třeba ještě jinak, a ta v zásadě může indikovat různé stavy. Opět se to
liší dle výrobce, ale většinou se dodržuje zhruba toto:
  - LED nesvítí: Na lince není ani stopy signálu.
  - LED pravidelně bliká: Na lince je tolik signálu, že modem začne "trénovat"-
    domlouvat si s protistranou parametry spojení, měřit echo a zpoždění atd.
  - LED svítí, případně bliká nepravidelně: Linka běží, blikání indikuje
    paketový provoz.
  Pokud je signál přítomen, ale nepoužitelný (slabý, zarušený atd.), obvykle
se to projevuje tím, že LED se pravidelně rozbliká, bliká, bliká dlouho, pak
zhasne (spojení se nepovede) a tento proces se pravidelně opakuje. Pokud se
příslušná LED ani nehne, opravdu tam asi signál není.
  ŘÍká-li modem, že signál nevidí (což je tento případ), lze mu na 95% případů
věřit.
  Jiný (jednoduchý) způsob detekce než modemem samotným mne nenapadá, ono jde
o to, že protistrana (DSLAM) do té linky sama od sebe "neřve", jen sem tam
pošle takový "tik" pro případně připojený modem a ten pak začne navazovat
spojení a tím DSLAM teprve "vydráždí" k regulérnímu vysílání.
  Zdraví Pavel