LCR meter - konstrukce

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Březen 19 13:14:21 CET 2012

A nedalo by se použít jednodušší řešení? Myslím, že RLC můstek je řešení
spíš pro snadné určení hodnoty člověkem. Když se použije mcu, tak to snad
půjde jendodušeji.

Co takhle, zdroj sinusu, odpor, měřená impedance. Měří se napětí zdroje,
měřeného prvku a posun fáze. Z toho se určí prvek a jeho hodnota. Pokud je
hodnota v měřícím rozsahu moc malá/velká, změní se buďto napětí z
generátoru, nebo přepne měřící odpor. K přesnějšímu určení ostatních
vlastností se pak může paralelně připnout opačný známý prvek, tedy kond,
nebo cívka, to pak generátor propískne, mcu spočítá ztráty a rezonanční
vrchol. Daly by se pak měřit i hotové filtry, nejen RLC.

----- Původní zpráva -----
Od: <hutta.j na seznam.cz>
Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: 19. března 2012 12:28
Předmět: Re: LCR meter - konstrukce

Pokud neni nutne resit II. harmonickou utlumenou o -50dB vychazi zdroj
signalu s DDS pomerne jednoduchy.
Snad az na rizeni amplitudy. Pokud jsem spravne pochopil neresi se v
podobnych pripadech rizeni pomoci rizeni zesileni, ale spise pomoci rizeni
utlumu a to asi protoze pri rizeni utlumu tlumime i sum a jine rusive
slozky, ktere pri zizeni zesileni jsou z casti konstantni.
Prijde mi skoda pouzivat tak mocny nastroj jako AD9951 a neumoznit ji vyuzit
v celem rozsahu, tj do 150MHz jako obecny sin generator, pak by ovsem bylo
treba pouzit prepinany attenuator s relatky , rekneme 4x tj. 16kroku.
Druha moznost je pouzit nejaky VGA zesilovac treba AD8337, coz je attenuator
v integrovane podobe doplneny dvema OZ.
AD8337 ma sice take 16 krokovy utlumovy clen, ale jen 8x3dB, cili by musel
byt doplnen jednim prepinatelnym odporovym Pi clankem 1/10.

Jak zjistim jake reseni je pro kvalitu vystupniho signalu (zkresleni , sum)
vhodnejsi
1.  AD8021  -  4x relatky prepinane Pi clanky 1/2, 1/4, 1/10 , 1/100   -
AD8021
2.  AD8021  -  1x relatkem prepinany Pi clanek 1/10  - VGA AD8337

Jde mi o onformaci jake paramertry OZ jsou v danem pouziti rozhodujici a jak
se budou scitat v oblasti sumu a zkresleni,
stejne tak jake chyby do retezce vnasi Pi clanek z relanych odprou a relatka
samotna.

http://www.analog.com/static/imported-files/data_sheets/AD8337.pdf
http://www.analog.com/static/imported-files/data_sheets/AD8021.pdf

Dekuji