Re: LCR meter - konstrukce

JB asrock70 na seznam.cz
Pondělí Březen 19 02:22:40 CET 2012

Vzorky otocene o 90St predstavuji realnou a imaginarni cast cili se vzajemne neprumeruji, prumeruji se vzorky otocene o 180St a u harmonickych signalu je pak jedno zda jsou ve fazi ci posunute vynuliji se tak jako tak.
Teoreticky to tedy funguje, prakticky, pokud pocitame s merakem do 100kHz, musime mit ADC min 400kHz. Na 1kHz muzeme ziskat 400 vzorku na periodu a je otakou zda lepsi vysledky prinese 400 vzorku odebranych na 100 periodach nebo 400 vzorku z jedne periody a nasledna matematicka rekonstrukce?

Zhlediska konstrukce zdroje mericiho signalu (DDS) je jiste pripusteni 2harmonicke vyhodne.
Pokud bychom trvali na potlacovani 2harmonicke treba pod -80dB buseli bychom asi vystacit s omezrnym rozsahem rekvenci v kterych by toto potlaceni bylo k dispozici a pouzit prepinane filtry nebo nasadit nejake adaptivni fitry. Pro f do 50kHz me napada http://datasheets.maxim-ic.com/en/ds/MAX291-MAX296.pdf, bohuzel stejne diky sumu neda vice nez cca -65dB a to by jste pouziti takoveho filtru zhorsilo THD.

JB