LCR meter - konstrukce

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Březen 14 23:38:54 CET 2012

Kdysi hodne dávno to vyslo v AR jako meric na elektrolyty.

Orientacní ESR meter má na svých stránkách pan Belza, kdyz nehledáte
soucástky moc hluboko/daleko, tak je to za chvilku. Nejhorsí na bastlení je
to hledání soucástek.

Curve tracer by byl hezký, ale na to jak je uz pouzitelný jednoduchý a
pritom je málo pouzívaný, to asi nikdo neresí jako problém.

----- Puvodní zpráva -----
Od: "Jan Waclawek" <konfera na efton.sk>
Z ostatnych metod, k comu existuje aspon akotak hotova konstrukcia, mozme
spomenut teda ten Zajicov ESR meter (ktora by mozno mohla posluzit ako
hardwarovy zaklad do prvych experimentov, bohuzial firmware nie je k
dispozicii takze si to treba odsimulovat a odexperimentovat zgruntu), a este
som kdesi videl nejaky ten "supertester" ktory vedel aspon C merat z
nabijacej charakteristiky (co je dost podobny princip). Mozno sa najdu aj
ine, treba poguglit.

No a mozno nakoniec ani nie je take dolezite robit RLC merak ako taky - v
praxi pouzitelnych a amatersky postavitelnych merakov resp. kombinacii je
viac. Nedavno som napriklad bez odozvy nadhodil curve tracer...