Raspberry Pi

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Čtvrtek Březen 8 12:43:44 CET 2012

On Thu, Mar 08, 2012 at 12:35:06PM +0100, Jirka wrote:
> Myslím, že se okolo toho strhla slušná hysterie, něco jako "run na
> banku", takže bych neočekával jiné prohlášení, než to, co píše
> Farnell:
>

> "Following the successful launch of Raspberry Pi Board B we've seen
> unprecedented levels of interest in this product. Stocks from Raspberry
> Pi of the initial production quantity are limited and these have already
> sold out. For those of you who have already pre-ordered, we will let you
> know in the next few days when you can expect your delivery. We're
> [...]

Mno, ja si mezitim procital trochu dokumentaci a diskuzni fora a
tak trochu jsem zklamany - mam pocit, ze se z toho teda dalo vytriskat
kapku vic. Napr.: ten audio vystup, co tam je, je obyc PWM, doplnene
o trochu bizuterie, takze nic moc kvalita. Aby ale ten signal radeji
vyvedli na pinovou listu a nechali tak rozumnou moznost, aby si clovek
mohl dobastlit neco kvalitnejsiho, to ne.

Navic, v beta verzi bylo jeste vyvedene I2S, to ted vzalo za sve.
Taky skoda, ze napr. z UARTu maji vyvedeno jenom Rx a Tx, ale ne
RTS a CTS, takze kdyz clovek potrebuje spolehlivou komunikaci, tak ma
smulu. Taky nechapu, k cemu je tam RCA konektor, to IMHO bude pouzivat
tak 5% lidi. Stejne jako by mozna bylo moudry nechat USB radsi
na pinove liste, at si s tim lidi poradej, jak chtej.

Taky ethernet mohl mit vyvedene piny na "pasivni PoE", napajeni
mohlo byt lip udelany a spousta dalsich veci.

Prijde mi skvele, ze se nekdo do neceho takoveho pustil a rad
bych si taky nejaky ten kousek poridil, ale prave me mrzi tyhle
nedotazenosti (a zbytecnosti), ktery cloveku spis zneprijemni zivot,
pokud by k tomu chtel dodelat nejaky svuj bastl...

P.T.

Jabber: butrus at jabbim.cz