[OT:] Re: Opet elektroinstalace na aute

RV vicek.radek na cpost.cz
Středa Březen 7 13:04:48 CET 2012

Dne 7.3.2012 12:42, Pavel Kutina napsal(a):
> [...]
> Roveru (stari 17 let) jsem proste zkousel, jestli uz se odehraly (a
> dvakrat za rok kupoval gumicky), u Volva 850 (stari 15 let) to zkusim
> jednou a kdyz nesetrou, tak jsou holt jeste prilepene a pockam, az se
> ofouka okno, totez kdysi u preelektrizovane Hondy (kdyz jsem se s ni
> loucil, bylo ji 12 let). Totez u elektrickych oken - proste vyzkousim,
> jestli uz se da okno otevrit, pokud je jeste porad primrzle, tak to
> proste vyzkousim za chvili znova (v aute kourim -pokud nevozim dceru- a
> skviru v okne mam v kazdem rocnim obdobi a u kazdeho auta).
No tak ja to tedy na rozdil od vas nepokousim - vzdycky je odlepim.
Protoze jednak je dobre kdyz gumicy jsou na steraci a ne na skle a
druhak proto, ze mi to prijde jako prasarna.
To proc to odeslo jsem defacto nezjistil - slo by to jedine za cenu
destrukce, coz jsem nemel v planu.

> Resit vypinani topeni podle toho, jestli mi jeste bezi motor jsem take
> nemusel nikdy a u niceho - v zime proste dojedu, vytahnu klicek a
> vsechno necham tak, jak jsem to mel po celou jizdu a jak to budu mit pri
> dalsim nastartovani.
Tak tohle se ale nepotvrdilo - jestli jste zaznamenal tak ta regulace
neodesla - zrejme jen shoda nahod.

> Ano, na Volvu mi take nejake veci nefunguji, ale to je s naprostou
> jistotou tim, ze francousti delnici, pracujici pro nemeckeho Bosche,
> jsou jednak cunata, ovsem hlavne jsou cunata ti panove, co to vymysleli
> u Bosche (na Vovoklubu jsem dostal zajimavou odpoved - "podivej se, co
> vsechno na aute mas od Bosche - a to ti odejde. Sezen si to od jineho
> vyrobce." Bohuzel to docela plati.)
Muj otec pracoval u Bosche (vyvoj montaznich pripravku) a z toho co se
tu dela a i co byl po fabrikach jinych je zaver jednoduchy - kazdy
vyrobce ma problemy s ruznymi svymi vyrobky. Jestli je to Bosch, Valeo
nebo Siemens je uplne jedno - verte tomu, ze to tak je.

> Takze nevim, jestli to bude starim, nebo zde casto zminovanymi
> francouskymi delniky (ci v tomto pripade inzenyry). Na to stari bych to
> ale fakt nesvadel, konec koncu to schema, ktere jste tu ukazal, mluvi
> docela za hodne.

No ale me to schema zase nepripada nijak pochybne...vcera jsem ho
zkousel - kritizovat na nem muzete maximalne to, ze je neucinne - ze se
tam pali energie na tranzistorech. Chodi plynule a cca pri 10V jej
premosti rele. Co by tam podle vas melo byt? Nejakej step-down? Myslite,
ze by ty kondy prezily stridani mrazu a horka co v tom aute je a 12 let
provozu? Z hlediska opravitelnosti je tohle naprosto jednoduche.