Laditelny rezonancni transformator?

Sobota Březen 3 02:00:43 CET 2012

Pro linearizaci železa (a feritu) se používá vzduchová mezera. Sníží se
tím i teplotní závislost. Pokud je magnetický odpor mezery např. 10x
vyšší než toho železa a železo má nějakou teplotní závislost, 10x se ta
teplotní závislost sníží. Holt je pak potřeba víc závitů a při zachování
odporu vinutí někdy i větší jádro.
Anděl