Jak zacit s FPGA

Posel Liptakov poselzliptakova na gmail.com
Pátek Červen 29 13:22:31 CEST 2012

Dobry den,
v jednom projektu budu nejspise muset pouzit FPGA, snazim se do
problematiky trochu proniknout, ale popravde v tom plavu jak lodni delo bez
lode.
Kdysi jsem dostal darem vyvojovou desku Spartan 3A od AVNET
http://www.files.em.avnet.com/files/177/xlx_s3a_evl_ug_rev2_112008.pdfvytahl
jsme ji ze skrine, oprasil a nainstaloval webpack ISE 14.1, objednal
jsem  JTAG programator a v mezi case si trochu hraji s "ISE".
Nyni jsme ve stavu kdy dokazu v VHDL napast hradlo nebo z templates prepsat
citac, Prelozim a s trochou usili a stesti se mi podari vysledek
odsimulovat v PC.
Dale ovsem tak trochu tapu a nevim  jak dal?

- chybi mi nejaky komplexnejsi tutorial v kterm by se slo od meho hradla k
nejakemu komplexnejsimu projektu
- chybi mi vzorovy navrh hw z ktereho bych videl minimalisticke doporucene
zapojeni Smartan 3A, idelane j SPI FLash a i bez Flash a s nahravanim dat z
MCU
- chybi mi nejaky dotazenejsi kurz VHDL, zatim jsme zvlasne v cestine nasel
jen pokusy ,ktere skoncili drive nez zacaly
- chybi mi predstava co jeste jde narvat do Sparran 3A 50k nebo 200k,
neumim si pod poctem hradel v obvodu predstavit nic konkretnejsiho, tedy me
predstavy konci u desitek hradel :-)

To ceho bych rad v tomto konkretnim pripade dosahl je zhruba. Zakladni
blok, dva 32bit citace pospojavane nejakou logikou, jedna programovatelna
delicka hodin 1,2,4,8, takovych bloku potrebuji 8. Plus nejake seriove nebo
8bit paralelni rozhrani pres ktere budu moci nastavovat delicky a cit
respektive nastavovat citace.
V pripade rozhrani vubec nemam predstavu jak na to.
Cekal jsem, ze soucasti ISE bude knihovna "hotovych" rozhrany, jako I2C,
SPI, CAN atd. ale nic jsem nenasel, respektive nasel jsem IP (k memu
velkemu prekvapeni to neni protokol , ale Intellectual Property
<http://www.xilinx.com/products/intellectual-property/>) kde nejspise lze
takoce veci koupit.

Zkratka uvitam kazde doporuceni a odkaz jak zacit

Martin