Bocnik na 200 kA/us

Čtvrtek Červen 28 09:50:39 CEST 2012

Pokud budete mít důsledně koaxiální uspořádání, indukčnost by snad vadit
neměla. Takže dutý váleček (trubka) raději z nemagnetického matetiálu
(nerez, hliník, měď) a snímací vodič vést prostředkem k víku na druhém
konci. Co se naindukuje na délce trubky, naindukuje se i do středního
vodiče a odečte se to. Když jsem měřil impulzní proud (podstatně
pomalejší) obyčejným bočníkem, stačilo mi chytit stínění konce snímacího
kabílku k jedné svorce a těsně po bočníku táhnout živý konec ke druhé.
Nějaké zákmity tam sice zůstaly (jsou silně závislé na vzdálenosti
snímacího vodiče od bočníku), ale to už se dokorigovalo RC článkem.
Možná by stačily dva stejné bočníky těsně vedle sebe a snímací vodič
táhnout mezi nima. Pak vzít nějaký výkonový FET, bezindukční odpor,
nakrmit to obdélníkama a kouknout co z toho leze. Z oblasti duchařiny se
tak dostanete k prakticky ověřitelným výsledkům :-)
Anděl