Raspberry Pi

Jan Tichavský jan.tichavsky na gmail.com
Středa Červen 27 12:08:48 CEST 2012

To je sice pěkné, že měří "od", ale jakou má toleranci změřené hodnoty
(pokud to výbec výrobce udává)?

Například klasický obyčejný multimetr M-3900 udává přesnost měření na
rozsahu 2 A střídavého proudu +/-(1.8% rdg + 3 dgts) a teoreticky na tomto
rozsahu měří od 1 mA. Když na displeji bude například 0.005, tak to může
být cokoliv mezi 1,91 mA a 8,09 mA, čili víc než "plus mínus autobus".
Samozřejmě v praxi to bude mít menší toleranci, ale to nikdo nemůže s
jistotou tvrdit, dokud se onen měřák neprověří v kalibrační laboratoři.
Právě ty chyby +- několik digitů mohou dělat řádově stovky procent při
velmi malých údajích a proto se tomu nedá věřit, je to dobré akorát jako
velmi orientační hodnoty nebo pro relativní porovnání několika údajů tím
samým přístrojem.