Pasnove a krystalove filtry?

Daniel Valuch daniel.valuch na orange.fr
Úterý Červen 26 11:16:38 CEST 2012

Velmi uzkopasmove filtre sa nedaju zrealizovat z diskretnych
komponentov, prave z popisanych dovodov, je potrebny velmi vysoky
koeficient kvality reaktivnych komponentov a pomerne extremne hodnoty.
Filtre v tomto rade sa daju zrealizovat z distribuovanych elementov.
Napriklad ako helix filter, alebo niektory z interdigital filtrov bud v
tycovej verzii alebo mikropasikovej na plosnom spoji.
Pre nizke frekvencie sa na konce pasikov (tyciek) davaju laditelne
kondenzatory, ktorymi viete naladit strednu frekvenciu aj priebeh
charakterisitiky filtra.
Prakticky som realizoval interdigitalny na 400MHz tak aby uz vyrazne
potlacal 380MHz (co zodpoveda zhruba vasim poziadavkam na 100MHz a sirke
pasma 300kHz) a je to pomerne robustne a funguju dobre.
Predpokladam ze u vas je v zadani tiez skor potlacenie signalu na
nejakej vzdialenejsej frekvencii ako mat presnu sirku pasma 300kHz.
Krystalove filtre budu trochu zlozitejsie lebo sa nedaju rozumne ladit.
Pokial to chcete dotiahnut do extremu tak mam tu v praci filter, prave
na 100MHz, ktory ma sirku pasma 0.1-1 Hz, ale nie je zrovna vo vreckovom
vydani. Ale technicky je zrealizovatelny :-))

http://www.google.com/search?q=interdigital+filter&hl=en&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=Zn3pT8fnGZD64QSdyOz9DQ&ved=0CFMQsAQ&biw=1278&bih=994

http://www.google.com/search?q=helix+filter&hl=en&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=f33pT5KABLPb4QTmqLGXDg&ved=0CE8QsAQ&biw=1278&bih=994